BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Uliczna scena z samochodami zaparkowanymi po bokach drogi. W tle widać rozmyty obraz miejskiego otoczenia. Na środku zdjęcia znajduje się tekst w pogrubionej, żółtej czcionce: IT’S NOT PARKINSON’S. IT’S SWAGGER.

„It’s not Parkinson’s. It’s swagger”. Kampania, która wspiera osoby zmagające się z Parkinsonem

Organizacja Parkinson Canada wraz z reżyserem Timem Godsallem uruchomiła kampanię, której celem jest zachęcenie Kanadyjczyków cierpiących na chorobę Parkinsona do „znalezienia swojej pewności siebie”.

Akcji towarzyszy film promujący, na którym chorujący zostali porównani do tzw. swaggerów.

„It’s not Parkinson’s. It’s swagger” – to hasło, które towarzyszy kampanii wspierającej osoby cierpiące na chorobę Parkinsona. Akcja obejmuje reklamy wideo, zewnętrzne oraz cyfrowe. We wszystkich materiałach pojawiają się osoby, które faktycznie walczą z chorobą.

W filmie promującym możemy zobaczyć Roba, ojca i architekta z Toronto, cierpiącego na chorobę Parkinsona, który spaceruje ulicami miasta. Jego sposób chodzenia może wydawać się dziwny, ponieważ silnie wymachuje ramionami, gdy idzie, a dodatkowo kołysze się, co przyciąga wzrok przechodniów. Rob jednak wydaje się być bardzo pewny siebie i nie zwraca uwagi na otoczenie. W spocie można usłyszeć utwór „Beercan”. Na końcu filmu pojawia się wers: „To nie choroba Parkinsona. To swagger”.

Dodatkowo, zarówno w krótkim wideo, jak i przy identyfikacja wizualnej całej kampanii, wykorzystano wyrazistą czcionkę o jaskrawym kolorze. Ma to jeszcze bardziej wzmocnić przekaz związany z tym, że choroba Parkinsona nie jest wyrokiem śmierci oraz że wiele osób w różnym wieku i o różnym pochodzeniu, nadal żyje pełnią życia.

Za kampanię odpowiada agencja Broken Heart Love Affair.

– Przede wszystkim stworzyliśmy tę kampanię z myślą o osobach cierpiących na chorobę Parkinsona, a nie o ogół społeczeństwa. Poprzez przeformułowanie mimowolnych ruchów, charakterystycznych dla choroby Parkinsona, czyli „zachwiania się”, naszym zamiarem było zwiększenie pewności siebie, mając nadzieję, że zmiana sposobu myślenia zachęci osoby chore na chorobę Parkinsona, aby mniej martwiły się ukrywaniem objawów lub wycofywaniem się z życia, a zamiast tego wychodziły i żyły odważnie – mówi Craig McIntosh, dyrektor kreatywny w Broken Heart Love Affair.

Źródło: nowymarketing.pl

Facebook