20 września 2020 r. minął rok od wejścia w życie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Przepisy zawarte w tej regulacji mają na celu stworzyć osobom ze szczególnymi potrzebami, czyli głównie osobom z niepełnosprawnościami, czy seniorom warunki do bardziej samodzielnego i komfortowego korzystania m.in. z budynków i usług administracji publicznej.
Aby tak się stało, konieczne jest zaangażowanie podmiotów zobowiązanych ustawą do konsekwentnego wdrażania jej przepisów i podejmowania starań o zwiększanie dostępności.
Dlatego przygotowaliśmy ulotkę skierowaną do jednostek samorządu terytorialnego (JST) jako odpowiedzialnych za nadzór na wieloma podmiotami publicznymi, wskazującą istotniejsze przepisy ustawy i wynikające z niej obowiązki pod stronie JST i podmiotów publicznych działających na ich terenie.
Polecamy także śledzenie strony internetowej, gdzie mogą Państwo pogłębić wiedzę na temat samej ustawy, a także inicjatyw realizowanych w Programie Dostępność Plus.
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
e-mail: dostepnosc.plus@mfipr.gov.pl
www.mfipr.gov.pl