BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Logotyp Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z wizerunkiem orła i wstęgą w kolorach flagi państwowej

Zaproszenie na spotkanie konsultacyjne dot. realizacji Ustawy o AOON, 7.01.2025

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w dniu 10 grudnia 2024 roku rozpoczęło proces konsultacji publicznych treści Ustawy o asystencji osobistej osób z niepełnosprawnościami (UD168).

Podczas spotkania konsultacyjnego 20 grudnia 2024 r. wybrzmiała szczególna potrzeba, aby omówić sposób realizacji Ustawy o asystencji osobistej wobec osób ze znaczną lub głęboką niepełnosprawnością intelektualną lub mających bardzo złożone potrzeby komunikacyjne, zarówno z pełną zdolnością do czynności prawnych, jak i (według aktualnego stanu prawnego) częściowo lub całkowicie ubezwłasnowolnionych.

W związku z tym, w imieniu Pana Ministra Łukasza Krasonia, pragniemy serdecznie zaprosić Państwa na spotkanie konsultacyjne na którym m.in.:

  • szczegółowo omówimy propozycję brzmienia Ustawy oraz mechanizmów wsparcia w korzystaniu z asystencji osobistej wobec ww. grup osób,
  • wspólnie zastanowimy się w jaki sposób można ulepszyć aktualne brzmienie Ustawy w tym zakresie oraz jakie elementy są jeszcze potrzebne, tak, aby m.in. realnie ułatwić ww. grupom osób korzystanie z asystencji osobistej, zabezpieczyć realizację ich potrzeb oraz zapewnić niezbędne bezpieczeństwo korzystania z asystencji osobistej.

Data i miejsce spotkania konsultacyjnego

Spotkanie konsultacyjne odbędzie się 7 stycznia (wtorek) 2025 roku w godzinach 10:00-13:00 w siedzibie Ministerstwa przy ulicy Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie, w sali 107, im. Andrzeja Bączkowskiego (pierwsze piętro).

W spotkaniu można wziąć udział stacjonarnie lub online (poprzez aplikację Teams).

Potwierdzenie obecności

Prosimy o mailowe potwierdzenie obecności do piątku, 3 stycznia 2025 r. do godziny 12:00, na adres: Sekretariat.min_LK@mrpips.gov.pl. W treści potwierdzenia prosimy napisać, czy obecni będą Państwo stacjonarnie czy online.

Jednocześnie serdecznie zachęcamy aby przekazać ww. zaproszenie do wszystkich osób mogących być potencjalnie zainteresowanych udziałem w spotkaniu 7 stycznia 2025 r.

Z proponowaną treścią Ustawy można zapoznać w ramach załączników, jak również na stronie: https://niepelnosprawni.gov.pl/p,185,asystencja-osobista

Ponadto wśród załączników znajdziecie Państwo dwa dokumenty w tekście łatwym do czytania i rozumienia (ETR, Easy to Read) – omawiające konsultacje publiczne Ustawy oraz projekt Ustawy.

Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami

  • Wejście do budynku i sala są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi
  • Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT
  • Przy wejściu i na pierwszym piętrze znajduje się tablica tyflograficzna
  • W budynku dostępne są windy
  • Sala znajduje się na pierwszym piętrze i jest wyposażona w stacjonarną pętle indukcyjną
  • Na tym samym piętrze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami

Jak wejść na salę?

  • Wejście do budynku znajduje się od ulicy Nowogrodzkiej. Drzwi wejściowe przesuwają się do boku.
  • Naprzeciwko wejścia znajduje się recepcja. Osoba pracującym na recepcji trzeba powiedzieć o celu przyjścia. Osoba pracująca na recepcji wskaże odpowiedni kierunek. Przy rozmowie z nią za pośrednictwem tabletu można skorzystać z tłumacza PJM.
  • Sala znajduje się na pierwszym piętrze. Można wejść schodami lub wjechać windą. Sala znajduje się w korytarzu za zamkniętymi drzwiami.
  • Do sali prowadzi kilka schodków. Dla osób poruszających się na wózku dostępny jest podnośnik (winda przyschodowa) dostępny także dla wózków elektrycznych.
  • Po wejściu na salę można zająć dowolne miejsce.

W razie potrzeby skorzystania ze wsparcia tłumacza polskiego języka migowego (PJM) prosimy o przekazanie takiej informacji wraz z potwierdzeniem Państwa obecności.

W razie pytań odnośnie dostępności lub chęci zgłoszenia szczególnych potrzeb, zachęcamy do kontaktu z koordynatorką dostępności Mileną Trojanowską-Ludwin: mailowo milena.trojanowska@mrpips.gov.pl  lub telefonicznie 538117845 (można wysyłać również wiadomości sms).

Załączniki

Wiktoria Tymowska,
Sekretariat Sekretarza Stanu Łukasza Krasonia

Facebook

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację treści na niej zawartych. Czytaj więcej o polityce prywatności i plikach cookies