BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Logo kampanii społecznej przedstawiające stylizowane postacie: jedną w kolorze żółtym oraz dwie w kolorze czarnym. Obok znajdują się hasztagi #ODWOLUJE i #NIEBLOKUJE. Poniżej, pod przeciętą poziomą żółtą linią biegnącą w prawo, znajduje się napis KAMPANIA SPOŁECZNA.

Wystartowała 4. edycja kampanii #Odwołuję #NieBlokuję – Odwołanie wizyty to realna pomoc innym pacjentom

W siedzibie Rzecznika Praw Pacjenta została zainaugurowana 4. już edycja kampanii społecznej „#Odwołuje #Nieblokuje".

Jest to ogólnopolska inicjatywa, integrująca całe środowisko ochrony zdrowia, która została powołana, aby budować w społeczeństwie świadomość, że odwołanie wizyty, na której nie możemy się pojawić, realnie skraca kolejki i zwiększa dostęp do świadczeń zdrowotnych.

Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec, podkreślił podczas otwarcia konferencji, że jest to niezwykle ważna inicjatywa, która – w duchu solidarności i wspólnej odpowiedzialności – zachęca nas wszystkich do aktywnego współtworzenia systemu ochrony zdrowia, o jakim marzymy. Wezwał pacjentów do korzystania z dogodnych rozwiązań, aby odwoływać wizyty, a placówki medyczne do umożliwienia skutecznego odwoływania wizyt poprzez aktywną komunikację i efektywne narzędzia technologiczne.

Wiceminister zdrowia, Tomasz Maciejewski, odniósł się do konieczności wcześniejszego odwoływania terminów oraz roli centralnej e-rejestracji w skróceniu kolejek do specjalistów. Dzięki e-rejestracji pacjenci mogą zapisywać się i odwoływać wizyty za pośrednictwem aplikacji, SMS-ów lub voice botów, co pozwoli zmniejszyć liczbę nieodwołanych wizyt.

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Filip Nowak, podkreślił, że współpraca z placówkami medycznymi jest kluczowa, aby kontakt z nimi był naprawdę prosty i dostępny. Wspólnym zadaniem świadczeniodawców, Ministerstwa Zdrowia i NFZ jest stworzenie systemu rejestracji, który działa sprawnie i ułatwia pacjentom kontakt z opieką.

Paweł Walicki, prezes Centrum Medycznego CMP, inicjatora kampanii, przypomniał, że w ramach akcji #odwoluje #nieblokuje opracowane zostały konkretne narzędzia, takie jak Karty Dobrych Praktyk dla placówek medycznych i pacjentów czy Przewodnik po narzędziach do odwoływania wizyt. Wdrożono także rozwiązania technologiczne, ułatwiające codzienną pracę rejestracji.

Podczas debaty „Centralna e-rejestracja w systemie ochrony zdrowia – między oczekiwaniami a rzeczywistością” podkreślono, że choć skala problemu zbyt późnych rezygnacji z wizyt jest znacząca, cyfrowe rozwiązania – takie jak centralna e-rejestracja i przypomnienia SMS – realnie skracają kolejki. Już niemal 10% wizyt zarejestrowanych centralnie zostało odwołanych, a ponad połowa z nich trafiła do innych pacjentów. Dlatego tak ważne jest, by odwoływać wizyty z wyprzedzeniem – dzięki temu ktoś inny może skorzystać z pomocy szybciej.

Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii #Odwołuję #NieBlokuję www.odwolujenieblokuje.pl, gdzie można znaleźć więcej informacji, narzędzia i poradniki wspierające skuteczne odwoływanie wizyt.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie informacji ze strony www.gov.pl

Facebook