mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, którą przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Aplikacja daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
Aplikacja umożliwia:
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta.
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
- odebranie e-skierowania i sprawdzenie terminu i miejsca umówionej konsultacji
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
- pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
- dostęp do portalu Diety NFZ
Dodatkowo w aplikacji znajdziesz:
- ustawienie przypomnienia o lekach
- krokomierz
- łatwy dostęp do numerów alarmowych oraz Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i Telefonicznej Informacji Pacjenta
- comiesięczne quizy na temat zdrowego odżywiania
Dzięki aplikacji, możesz udostępnić twoich dane medyczne bliskim osobom, ale także pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.
Więcej informacji na temat jak pobrać i jak zalogować się do aplikacji pacjent.gov.pl
Małgorzata Bartoszek
rzecznik prasowy
Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji
pełnomocnik ds. kontaktów zewnętrznych
Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Szkolna 16, 20-124 Lublin
tel. 81 531 06 02
e-mail: rzecznik.prasowy@nfz-lublin.pl