BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Kobieta siedzi przy krytym basenie, korzystając z podnośnika basenowego, w pobliżu stoi mężczyzna, a w prawym dolnym rogu widać tłumacza języka migowego.

Kampania „Pierwsze kroki”, promująca Fundusze Europejskie

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej uruchomiło nową, ogólnopolską kampanię 360° „Pierwsze kroki”, która w przystępny sposób prezentuje korzyści płynące z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS).

Celem kampanii jest pokazanie, jak środki z FERS realnie wpływają na codzienne życie Polek i Polaków, wspierając ich w podejmowaniu nowych wyzwań zawodowych, edukacyjnych i społecznych. Motywem przewodnim kampanii jest metafora pierwszych kroków – symbol odwagi, zmian i rozwoju, które prowadzą do samodzielności i realizacji marzeń.

Spot promujący

W spocie promocyjnym, zrealizowanym w ramach kampanii, zobaczymy historie osób, które dzięki wsparciu z FERS stawiają swoje pierwsze kroki w kierunku lepszej przyszłości:

  • Dziecko rozpoczynające edukację w żłobku 
  • Mężczyzna otwierający firmę – realizujący swoje marzenie o własnym biznesie.
  • Pływaczka z niepełnosprawnością – pokonująca bariery i osiągająca sukcesy w sporcie. W rolę pływaczki wcieliła się Marika Noszczyk, 15-letnia zawodniczka Polskiego Związku Sportu Niepełnosprawnych, członkini juniorskiej kadry narodowej w parapływaniu, multimedalistka Mistrzostw Polski oraz medalistka Międzynarodowych Mistrzostw Niemiec z 2025 r.
  • Seniorka poznająca nowe technologie – poszerzająca swoje horyzonty i kontakt z bliskimi.
  • Nastolatka rozwijająca umiejętności programowania – budująca kompetencje przyszłości.

Każda z tych historii symbolizuje różnorodność projektów, które są realizowane dzięki wsparciu z programu FERS, i pokazuje, jak fundusze europejskie mogą zmieniać życie na lepsze.

Gdzie zobaczymy kampanię?

Kampania „Pierwsze kroki” będzie obecna w wielu mediach przez cały miesiąc:

  • Telewizja: Spoty emitowane będą w TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN24 (8–23.11) oraz na platformach VOD: Player i VOD TVP (8-30.11).
  • Radio: Spoty radiowe usłyszymy w RMF FM, RFM Classic, Radio Eska, Eska Rock oraz wybranych rozgłośniach regionalnych Polskiego Radia (8–23.11).
  • Internet: Kampania będzie obecna w mediach społecznościowych oraz w sieci reklamowej Google Display Network.

Realizacja kampanii

Za koncept i scenariusz spotu odpowiada agencja CreativeHarder. Produkcją zajął się Proxymedia Films, a zakupem mediów elektronicznych agencja mediowa Euvic Media. Dwudniowe zdjęcia do spotu zrealizowano w Warszawie, m.in. w Akademii Małej Pszczółki, pływalni Prawy Brzeg, kawiarni Trzy Kruki oraz w centrum biurowym Varso Place.

Kampania „Pierwsze kroki” – z napisami i tłum. na PJM Piktogram obrazujący tłumacza języka migowego

Źródło: Opracowanie własne na podstawie informacji ze strony internetowej: marketingprzykawie.pl

Facebook