BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Logotyp Ministerstwa Zdrowia

Kampania “Chcę zrozumieć” / z napisami i w PJM

W pełni zaszczepionych jest już ponad 22,5 mln Polaków. Co więcej, jak wynika z badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Rynek i Opinia, postawy osób sceptycznych wobec szczepień w czasie pandemii zmieniły się.

Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, zrobiła to w 2021 roku przynajmniej jedną dawką. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 roku. Ponad połowa z nich przyjęła jednak przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jednak duża część Polaków ma wątpliwości.

Kampania „Chcę zrozumieć” ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – mówił Adam Niedzielski podczas konferencji inaugurującej kampanię.

Spot kampanii “Chcę zrozumieć” /z napisami i w Polskim Języku Migowym Piktogram obrazujący tłumacza języka migowego

Z kolei strona internetowa gov.pl/chcezrozumiec zawiera najważniejsze informacje o szczepionkach i szczepieniach. Nie unikamy na niej trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. Jesteśmy przekonani, że otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi.

Małgorzata Bartoszek
rzecznik prasowy
Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji
pełnomocnik ds. kontaktów zewnętrznych

Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Szkolna 16, 20-124 Lublin

Źródło: gov.pl/web/zdrowie/kampania-chce-zrozumiec

Facebook

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację treści na niej zawartych. Czytaj więcej o polityce prywatności i plikach cookies