BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Kobieta z nausznymi słuchawkami dotyka tyflomapy w sklepie.

Carrefour w Belgii wyznacza nowy standard dla osób niewidomych

W belgijskim hipermarkecie detalista testuje innowacyjny system dla osób niewidomych i niedowidzących. To unikalne rozwiązanie, pierwsze zarówno w Belgii, jak i Europie.

Innowacyjny system łączy dwie zaawansowane technologie – Virtuoz i NaviLens – aby pomóc klientom niewidomym i niedowidzącym robić zakupy samodzielnie i bez przeszkód.

Virtuoz to karta dotykowo-dźwiękowa umieszczana przy wejściu do sklepu, dzięki której osoby niewidome i słabowidzące mogą w łatwy sposób zapoznać się z układem sklepu.

Z kolei NaviLens wykorzystuje inteligentne kody QR, które można wykryć w odległości do 20 metrów i w ciągu 3 milisekund za pomocą specjalnej aplikacji. Dzięki temu technologia jest w stanie szybko i bezpiecznie poprowadzić osoby niewidome i słabowidzące przez sklep do wybranych przez nich produktów oraz wskazać im drogę do alejek, kas fiskalnych i innych usług. Kody QR dostarczają także informacji o ponad 1700 produktach i ich cenach.

- W Belgii szacunkowo 1 na 1000 osób jest niewidoma i 1 na 100 osób niedowidząca. Samodzielne zakupy są dla nich często dużym wyzwaniem. W ramach tego pilotażowego projektu Carrefour chce pracować nad konkretnymi rozwiązaniami w zakresie dostępności zakupów. Projekt jest częścią naszej szerszej strategii, która koncentruje się na trzech filarach: wieku, płci i niepełnosprawności - powiedział Geoffroy Gersdorff, dyrektor generalny Carrefour Belgia.

Facebook

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację treści na niej zawartych. Czytaj więcej o polityce prywatności i plikach cookies