Fundacja Alpha zaprasza na seminarium (10 kwietnia 2015) i warsztaty (11 kwietnia 2015) Jeak’a Greenspana - Floortime w pracy z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu tzw. metoda podłogowa - Jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć?
Autorzy metody pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku – już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu – co umożliwia zapobieganie postępowi tego stanu.
Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz – w różnym stopniu – logicznego i kreatywnego myślenia.
Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie.
Terminy i koszty:
Seminarium 10 kwietnia 2015r.
Godz. 9:00-18:00
Miejsce: Wydział Prawa i Administracji UMCS, Plac Marii-Curie Skłodowskiej 5, Lublin
Koszty: 420 zł płatne w ciągu siedmiu dni od otrzymania potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia
Warsztaty 11 kwietnia 2015r.
Godz. 9:00-13:00
Miejsce: Instytut Pedagogiki UMCS, ul. Narutowicza 12, Lublin
Zgłoszenia są przyjmowane drogą mailową na adres: greenspan.umcs@wp.pl
Więcej na stronie: www.autyzmlublin.pl